Dietetyk Paulina Górska, na antenie radia VIA opowiadała na temat wpływu spożywania słodkich i słonych przekąsek na nasze zdrowie. Rozmowę przeprowadziła z redaktor Panią Małgorzatą Lewicką-Kyc.

Niezdrowe przekąski, które mają niską zawartość substancji odżywczych takich jak np. witaminy czy składniki mineralne a bardzo dużą wartość energetyczną. W swoim składzie zawierają bardzo dużo cukrów prostych i szkodliwych tłuszczów trans. Szczególnie często do takich przekąsek dodawany jest olej palmowy. Słodkie przekąski gwałtownie podnoszą poziom cukru we krwi, który po chwili równie raptownie spada, dlatego ochota na słodycze wraca. Natomiast słone przekąski kuszą nas swoim wyglądem, teksturą, zawierają konserwanty oraz wzmacniacze smaku i zapachu, przez co są bardzo chętnie spożywane. Przetworzone słodkie i słone przekąski negatywnie odbijają się na naszym zdrowiu, dlatego powinny być spożywane maksymalnie raz w tygodniu. Alternatywą dla tego typu produktów są ich zdrowe zamienniki: domowe ciasteczka owsiane, budynie z owocami, koktajle, galaretki, suszone owoce. Świetnie sprawdzą się frytki warzywne upieczone w piekarniku lub paluszki warzywny podawane z dipem jogurtowym.

2017-05-16T19:41:02+00:00