fbpx

Nadwaga po świętach? Jedz syto, ale też zdrowo

Z Pauliną Górską, dietetykiem z Centrum NutriPoint z Rzeszowa rozmawiamy o diecie, która pomoże nam pozbyć się nadwagi.

Święta minęły, a po nich zostały nam zbędne kilogramy. Co zrobić, aby je zrzucić?

Przede wszystkim należy jeść tak, by wypracować ujemy bilans energetyczny w stosunku do naszego zapotrzebowania energetycznego. Deficyt ok 500 kcal dziennie będzie skutkował ubytkiem masy ciała ok. 1kg w okresie 2 tygodni. Oprócz odpowiednio zbilansowanej diety warto włączyć większą ilość ruchu, by przyśpieszyć proces.

Czego tak naprawdę powinniśmy unikać?

Unikać należy wysokokalorycznych przekąsek i słodyczy, które zazwyczaj są główną przyczyną wzrostu wagi. Takie produkty zupełnie nie sycą, są natomiast ogromną bombą kaloryczną i łatwo uzależniają. Po ich spożyciu mamy ochotę na więcej, częściej. Warto zadbać o taką dietę, która będzie sycić, ale jednocześnie nie będzie zbyt ciężka. Odpowiednio skomponowany jadłospis nie powinien dopuszczać do powstania „wilczego głodu”, który zazwyczaj zaspakajamy wyjadając wszystkie zakazane zapasy z tajnych szafek. 😊

Co pić i ile? Jak zaczynać dzień?

Pić należy regularnie, najlepiej wodę, herbatę bez cukru lub napary ziołowe w ilości min. 1,5 l/dobę, by nie dopuścić nawet do najmniejszego odwodnienia. Odpowiednia ilość wypijanych płynów przyśpiesza nasz metabolizm. Najlepiej rozpocząć dzień od wypicia letniej wody z cytryną. Następnie należy zjeść dobrze zbilansowane śniadanie, które powinno być spożyte do 1h od wstania z łóżka. Już te dwie proste czynności spowodują, że nasz metabolizm przyśpieszy. W kolejnej części dnia należy pamiętać, aby jeść regularnie – co 2,5-3h, najlepiej wstając od stołu z lekkim niedosytem. Warto pamiętać, że uczucie sytości pojawia się po 20 min. od zjedzenia posiłku.

Wypróbuj za darmo.

Program odchudzania On-line.

Nasi dietetycy ułożą dla Ciebie indywidualny 3-dniowy jadłospis.